V této sekci jsou popsány funkce modulů, které jsou obsaženy v Nightstalkers: Stíny Namalsku. Tyto moduly sou přístupné v editoru misí pod klávesou F7 nebo v hlavním výběrovém menu vpravo pod tlačítkem Moduly.
(tento text je také k dispozici v offline verzi zde)
Typ: Modul pro oživení unikátního podzemního objektu AII na Namalsku.
Od: ArmA II, Krize: Namalsk - Pathfinder 2.0
Verze: 1.1
MP podpora: Ano
Protože podzemí objektu AII bylo docela prázdné, rozhodl jsem se ušetřit práci mission makerům a vytvořit modul, který vyplní podzemí.
Po použití tohoto modulu se do podzemí vloží asi 100 různorodých objektů - bedny, stoly, počítače apod..
S Updatem 2: Pathfinder tento modul také hlídá pozici hráče. Pokud hráč vstoupí do podzemí, modul automaticky vypne ambientní zvuky běžného prostředí a začne přehrávat ambietní zvuk podzemního objektu.
S těmito objekty jsou také vloženy světla na stropy v podzemí. Tyto světla jsou plně funkční.
Defaultně jsou světla vypnutá.
Můžete je ale kontrolovat pomocí proměnných:
status ns_aii_l_status (0 = světla off, 1 = světla on, DEF hodnota : 0)
intenzita ns_aii_l_intensity (hodnoty 0.01 - 0.05 max!, DEF hodnota : 0.05)
Malá ukázka, jak tento modul zkusit se vším všudy:
A jak to vypadá v misi v noci:
Typ: Modul pro kontrolu výbojů z mimozemského zařízení na Namalsku.
Od: ArmA II, Krize: Namalsk - Pathfinder 2.2
Verze: 1.2
MP podpora: Ano
S tímto modulem můžete kontrolovat blowouty, které jsou generované mimozemským zařízením na Namalsku.
Z příběhu Krize: Namalsk plyne, že mimozemské zařízení ovládá frakce NAC, která toto zařízení modifikovala pro své účely a výzkumy.
Modul automaticky generuje náhody blowouty, které mezi sebou mají časový rozdíl minimálně 5 minut. Blowouty jsou doprovázeny nejrůznějšími zvukovými a grafickými efekty. Blowout má vliv na všechny jednotky na mapě. V módu je k dispozici zařízení, které může nosit každá osoba a pomocí něho se chránit před zářením z blowoutu.
(Tento obrázek byl zachycen pracovníkem NAC při jednom z prvních testů mimozemského zařízení)
NAC, strana, která kontroluje v příběhu Krize: Namalsk toto zařízení, vytvořila pro své účely ochranné zařízení, které dokáže ochránit před smrtícím záření z těchto výbojů.
Třída ochranného zařízení je APSI (přidá se do slotů k mapě apod.). Stačí třeba použít kód this addWeapon "APSI"; do inicializace jednotky a daná jednotka bude chráněna před zářením z výbojů.
Od Krize: Namalsk 2.2 je také možné se částečně bránit blowoutu nalezením vhodného krytu v budovách.
Modul, který náhodně generuje blowouty je možné dočasně / úplně pozastavit, k tomuto základnímu pokynu slouží proměnná (pouze pro modul verzi, neplatí u freecall verze):
ns_blowout : true = Blowout modul bude normálně fungovat (defaultní hodnota)
ns_blowout : false = Blowout modul vygeneruje čas dalšího blowoutu ovšem čeká na ns_blowout : 1 před samotným začátkem blowoutu
Pro zjištění průběhu blowoutu můžete použít tyto proměnné:
ns_blow_status : true = probíhá blowout, false = neprobíhá blowout
ns_blow_action : true = probíhají samotné akce blowoutu, false = neprobíhá blowout
ns_blow_delaymod : mod = násobič prodlevy mezi náhodnými blowouty
Z příběhu kampaně Krize: Namalsk také plyne, že NAC je schopné slabě ovlivňovat dopad EMP efektu tohoto zařízení. Vy máte tuto možnost také, stačí nastavit před příchodem blowoutu proměnnou:
ns_blow_emp : true = do zařízení půjde daleko víc šťávy a EM výbojem bude zasažen i Namalsk
ns_blow_emp : false = do zařízení půjde nominální hodnota a Namalsk nebude v oblasti EMP dopadu (defaultní hodnota)
Pozor! Jakmile zvolíte ns_blow_emp : false, Namalsk a vše na něm bude skutečně postiženo EM výbojem, to znamená, že všechny jednotky budou mít nenávratně poškozenou výbavu a většina techniky bude odpravena!
Je také možné zavolat blowout jako jednu sekvenci a nepoužívat náhodné generování, pro zavolání sekvence nemusíte mít blowout modul v misi, stačí přidat modul správce funkcí a zavolat.
Tato jednotná sekvence blowoutu se nazývá ns_fnc_blowseq. Blowout se po zavolání objeví během 5 sekund. Tato funkce přijímá 1 parametr a to, zda-li má být blowout silnější (1, čili EM výboj) nebo nominální (0, normální blowout).
Pro zavolání Blowout funkce použijte do skriptu tento kód:
[false nebo true] spawn ns_fnc_blowseq;
Pro zavolání Blowout funkce přes spínač použijte tento kód:
cokoliv = [false nebo true] spawn ns_fnc_blowseq;
(Samotný správce funkcí potřebuje krátký čas na inicializaci, tudíž nemůžete volat funkci blowoutu ihned po zapnutí mise, pro okamžité zapnutí musíte dyžtak přidat před volání blowoutu kód waitUntil{!isNil "bis_fnc_init"}; )
Jestliže chcete vědět, co Vám modul dělá v misi, můžete se kouknout do .rpt souboru, kde blowout modul / funkce zaznamenává všechny důležité kroky.
Zde je video, jak tento modul pracuje:
Typ: Moduly pro změnu atmosféry mise.
Od: ArmA II, Krize: Namalsk - Pathfinder 2.2
Verze: 1.2
MP podpora: Ano
Tyto moduly jsou vytvořeny pro lepší atmosféru na Namalsku v misích. Můžete si vybrat ze 3 typů - mrazivé zabarvení, defaultní a našedlé zabarvení. Pro použití stačí, když vložíte požadovaný modul do Vaší mise.
Každý modul má prioritu u pp efektu (jaký filtr = priorita):
mrazivý filtr = 1503
defaultní filtr = 1501
šedý filtr = 1502
Je možné tyto efekty také vypnout / upravovat, všechny efekty mají globální proměnnou, zde je seznam (jaký filtr = proměnná):
mrazivý filtr = ns_col_cold
defaultní filtr = ns_col_def
šedý filtr = ns_col_def_g
Malá ukázka, jak to vypadá v misi:
(mrazivý filtr, defaultní filtr, šedý filtr)
S updatem 2.2 máte také možnost využít zcela nových funkcí, které mohou obohatit Vaši misi! Tyto funkce opět potřebují vložený správce funkcí (F7 - Moduly - Správce funkcí).
Prvním je funkce dzn_fnc_snowfall, která generuje po danou dobu (první parametr) padající vločky sněhu dle zadané intenzity (druhý parametr - 0..1). Tato funkce potřebuje mít inicializovanou funkci, která zjišťuje, zda hráč je v budově či ne. Tuto funkci lze inicializovat tímto způsobem fnc_isInsideBuilding = compile preprocessFileLineNumbers "\nst\ns_modules\functions\external\fn_isInsideBuilding.sqf";.
Druhou je funkce dzn_fnc_breathfog, která generuje particle efekty dechu ve studeném prostředí pro danou postavu (defaultně bez parametru - hráč a nebo s jedním parametrem - jednotkou).
Pro použití stačí použít obvyklou formuli (stejně jako např. u blowoutu), [param1, param2,..] spawn název;
Typ: Modul pro spawnování mutantů.
Od: ArmA II, Namalsk Crisis v1.0
Verze: 1.0
MP podpora: Ano
S tímto modulem můžete kontrolovat respawnování mutantů ve Vaší misi. Modul pracuje s 3 typy zombíků a 3 typy bloodsuckerů. Zombící jsou klasičtší stupidní zombíci a bloodsuckeři jsou zákeřní, neviditelní (pokud neútočí a blíží se k cíli), rychlí mutanti - nechtějte je potkat v nevhodné situaci. Modul spawnuje mutanty dle jejich síly, takže rozhodně uvidíte častěji zombíky než silné bloodsuckery.
Tento modul vyžaduje vloženou jednotku v editoru, nazvanou ns_mut_leader, která bude patřit ke straně nepřítele (možný scénář BLUFOR vs OPFOR, nezávislí nepřátelé všech, ns_mut_leader pod stranou nezavislých).
Kontrolovat spawnování mutantů můžete pomocí proměnné ns_mut_stopspawn (0 = on, 1 = off).
Pro správnou funkci mutantů v multiplayeru je nutné mít vložený správce funkcí ve Vaší misi.
Jak sem již zmínil také v sekci třídy, je možné ochránit důležité postavy před mutanty pomocí itemu 'mut_heart'. Když tento item přidáte nějaké jednotce, jednotka se stane vůči mutantům immuní - mutanti ji nebudou považovat za hrozbu. Tento item se používá pro identifikaci mutanta.
©Sumrak 2024